מאפרת ומסרקת ביחד או לחוד?

באתי לשבור מיתוס!

יש דעה רווחת שאם בעל מקצוע מתמקד בתחום ספציפי אחד זה אומר שהוא יותר טוב מאחר שמשלב כמה דברים בתחום. מפה צומחת הדעה שבעלת מקצוע שעושה איפור בלבד ומעצבת שיער בלבד מן הסתם תהיה יותר מומחית מאשר מישהי שמתעסקת בשתיהם יחד, כי היא מרוכזת יותר בתחום ספציפי וזה אומר שיש לה יותר מיומנות בו…

המחשבה המקורית נכונה אבל התעוותה, מאחר ואמת הדבר בבסיסו. אם ניקח בעלת מקצוע שמתעסקת באיפור, ציפורניים, גבות, אופה עוגות, מוכרת מתנות, צלמת מהצד וכותבת פרסומות על הדרך… כיוון שהיא לא מתמקדת באף תחום מן הסתם לא תהיה מומחית באף אחד מהם.

אבל כשמדובר בכמה דברים באותו תחום זה דווקא מראה על יתרון! וההפך הוא הנכון, מומחית היא בעלת מקצוע שעושה איפור ושיער ביחד, כי אם היא מוכשרת באמת אמור להיות לה כישרון לתחום באופן רחב ולא ממוקד מידי, אם היא יודעת לעשות גם איפור וגם שיער יש לה טאצ' אומנותי לתחום היופי והכישרון מתבטא בשתיהם! כך שזה דווקא מראה על יכולות גבוהות וכישרון מיוחד, היא מוכשרת וטובה בתחום ויודעת לעשות גם וגם ולא רק דבר אחד! במיוחד בתחום היופי שהוא אומנותי ודורש כישרון ולמי שיש יכולת גבוהה תוציא תוצאה מושלמת בכל התחום לרוחבו.

זו טעות מחשבה מיושנת, במיוחד בתחום היופי כיוון שאיפור ועיצוב שיער קשורים זה לזה, שתיהם מצריכים טביעת עין חדה, דיוק וכישרון. דווקא השילוב של שניהם משלים, כי כשמישהי עושה איפור ושיער היא רוצה לחבר אותם למראה כללי תואם וצריכה להיות באותו קו, במקום לחבר בין 2 בעלות מקצוע שונות ולהתחיל להסביר ולתאם את המראה עם כל אחת בנפרד.

קראתי ספרים על תפוסי חשיבה והתנהגות ואחד הדברים שזהיתי הם שלעיתים דעה רווחת מסויימת מגיעה רק מתפוס מחשבה מוטעה שאין בו ממש… נכון שאם אדם עושה משהו אחד במשך זמן ממושך הוא מן הסתם יהפך להיות בו טוב יותר מיום ליום עד כדי מומחיות, אבל האם זה אומר שהוא יהיה פחות טוב אם יעשה 2 דברים במקביל? אם אני יודעת לכתוב אומר שאני אדע לקרוא פחות טוב? ההפך הקריאה והכתיבה משלימים ומשפרים זה את זה, כי הם קשורים. לעומת זאת זה שאני יודעת לשיר יפה לא אומר שאני אדע לשחות בהיצטיינות,

הבנתם את הפואנטה נראה לי… אנחנו בני אדם ויש לנו כישרונות רבים ואם נתמקד בתחום שאנו טובים בו כל רובד שבו ישלים ויפתח אותנו יותר.

לסיכום בואי נבחן ונסתכל על היתרונות והחסרונות בכל אופציה

מאפרת לחוד ומסרקת לחוד:

מהם היתרונות? היא מרוכזת בדבר אחד ויכול להיות שהיא מומחית יותר בזכות זה. 

 מהם החסרונות? יש לתאם עם כל אחת בנפרד את כל הפרטים: המראה הרצוי, זמנים, לסכם מקום התארגנות, ומחיר שלרב יוצא יותר גבוהה… 

מאפרת ומסרקת ביחד:

מהם היתרונות? את בקשר עם בעלת מקצוע אחת במקום שתיים מתאמת הכל איתה ופחות סיכויים לסיבוכים לא צפויים ואי הבנות, לרב מחיר יותר נח, היא חושבת איתך גם הלוק הכללי שלך ולא רק על השיער או האיפור.

 מהם החסרונות? יכול להיות שהיא פחות מקצועית (אבל בנינו את זה את בודקת טוב טוב כשאת בוחרת אותה מהעבודות שלה, מהמלצות שקיבלת ומהרושם שלך ממנה)

אז אין צורך לעשות את החישוב המשוואה ברורה לכולנו.